tisdag 24 februari 2009

Hallo därute i natten!

För tillfället känner jag mig ganska så ensam om dagarna här hemma i vårt kollektiv. Kamrat Kalle spenderar hela dagarna på sitt arbete på posten och Kamrat Playboy, som i vanliga fall utövar sin nakenkonst här hemma i lägenheten är för tillfället också ute på dagarna. Efter rättegången blev han dömd till samhällstjänst, men han verkar ta det med ro. Han verkar faktiskt till och med ganska stolt över att få göra en insats i samhället. Vet inte riktigt vad det är han har blivit dömd att göra...han har jobbat en hel del med olika ritningar över Falu stad. Kanske han jobbar på en byggfirma?
Är dock lite orolig för honom nu...klockan är snart halv två på natten och han har ännu inte kommit hem...Senast jag såg honom var tidigt imorse, han försvann med en mystisk väska och ett nöjt leende, mumlandes att han skulle påbörja sina byggplaner.
För några timmar sen var polisen här och sökte genom hela lägenheten, särskilt noga inne på Kamrat Playboys rum. Tror att de var imponerade över hans vackra konstverk "Det här får vi hålla ögonen på" sa en av poliserna. Kamrat Playboy har nog skaffat sig en ny beundrarkrets.

Får hoppas att han dyker upp snart, kommer inte kunna sova säkert inatt om jag ska oroa mig för honom...Kanske är lika bra att jag inte somnar, eftersom min väckarklocka verkar vara försvunnen....

//Anna

1 kommentar:

  1. Förtvivlen icke! Jesus har något för oss alla och våra dystra framtidsutsikter har skingrats något efter den glada nyheten att vår blåblodige tronarvinge och samhällssnyltare Victoria har fölovat sig sig med en slemmig Clark Kent-kopia.

    Med knuten näve
    Kim Jong Il
    (Porrkung i Fjongyang (jag skrev felaktigt Pyongyang förra gången, förlåt)

    SvaraRadera