lördag 21 februari 2009

Hej hej hallå!

Nu har det hänt saker här i vårt lilla kollektiv. Kamrat Playboy har blivit stämd för våldsamt upplopp - igen. Men, trots stämningen, och trots det faktum att han av misstag råkade spilla ut den vackra färgen jag köpt åt honom, verkar han vara på ett utomordentligt bra humör. Han kanske har insett att våldets väg inte är den rätta, och är beredd att sona det han gjort, och istället följa kärlekens väg?
Kamrat Kalle verkar inte heller han det minsta orolig över stämningen. Kanske han hoppas att Kamrat Playboy ska lära sig en läxa och bli lite snällare och mildare mot honom i framtiden?

Kamrat Playboy har nyligen haft ett långt samtal med mig om någon som heter Lenin. Jag tror att det är en av de ryska utbytesstudenterna jag har sett uppe på skolan. Han verkar vara en trevlig snubbe.

Kamrat Kalle har jobbat och jobbat flera dagar i sträck nu. Jag är lite orolig för hans hälsa, han sitter med tom blick och tungan hängandes ut ur munnen och bara stirrar framför sig. Hans tunga ser alldeles svullen och konstig ut, och när han försöker prata sluddrar han bara. Tror att jag ska gå nu och koka en kopp te åt honom, med några av mina undergörande örter. Han brukar alltid bli på lite bättre humör när jag bjuder honom på sånt te.

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar