tisdag 10 februari 2009

Hallå på er därute!

Dagarna här i kollektivet lunkar på. Den här veckan har jag börjat med att göra något för att glädja mina kamrater i kollektivet. Det blir så mycket mysigare stämning då.
Mitt första projekt bestod av att hjälpa Kamrat Playboy med hans konst. Jag har köpt en burk färg, lila färg, så att han kan börja pigga upp sina skapelser med lite gladare färger...rött är en så aggressiv färg. Jag har ställt den i hans atélje, hoppas han uppskattar den!
Mitt projekt för att glädja familjeförsörjaren Kamrat Kalle är något som kräver lite mer planering, men Kamrat Playboy har hjälp mig med mitt projekt. Man skulle nästan kunna säga att han har styrt över det, så roligt att se honom lägga sin bitterhet åt sidan och göra något för att glädja Kamrat Kalle. Eftersom Kamrat Kalle jobbar dagarna i ända för att försörja vårt kollektiv har vi ställt till med en fest till helgen...och Kamrat Kalle är bjuden. I normala fall brukar Kamrat Playboy låsa in Kamrat Kalle någonstans där han inte kan störa värvningssammankomsterna som han kallar det. Tror att det är ett finare ord för fest.
Hur som helst, till helgen ska även Kamrat Kalle få lov att deltaga. Jag tror han kommer bli lycklig, alla tillställningar som erbjuder honom ett tillfälle att få sprida sin kärlek brukar göra honom lycklig.

Sov Gott kamrater!
//Kamrat Anna

1 kommentar:

  1. Hahaha, eran blogg äger. Men designen suger (förlåt).

    SvaraRadera