onsdag 18 februari 2009

Hej Kamrater!

Idag har varit en mycket röd dag! Imorse när jag vaknade av att Kamrat Kalle kom hem för att äta lunch hade han med sig ett rött postkuvert till mig. I kuvertet lägg en vädjan från tingsrätten i falun där de bönar och ber mig att vara hedersordförande, vittne samt åklagare på en och samma gång i en avgörande rättegång mot kapitalisterna i hyreshuset mittemot! Nu kommer vändningen kamrater, jag känner det! Aldrig mer ska en arbetare behöva överge hem och hus för en kapitalists hemska nycker! Aldrig mer ska vi behöva slava för brödsmulor kamrater! Aldrig, aldrig mer ska vi behöva få vår disk bortrövad och rengjord! Upp till kamp Kamrater, revolutionen är nära!

För övrigt verkar något ha hänt med min röda färg, jag försökte måla en tavla i mitt euforiska stadie efter de revolutionära nyheterna men färgen blev inte riktigt röd. Den kanske har blivit gammal, nåja jag hällde i alla fall ut den men då skedde det mräkligaste av allt, Kamrat Anna fick fullkomligt frispel och ligger fortfarande och gråter inne i köket. Att hon skulle bli så glad över kapitalisternas fall hade jag inte kunant föreställa mig..hon är nog en bättre kommunist än jag har trott. Jag är glad att ha såna trogna kamrater som Kamrat Anna!

//
Kamrat Playboy

1 kommentar:

  1. nu ska du få höra Prins Luktfot; dagen du informerade om denna eschlusiva plogg, fick jag kommunister i lusthuset xD sicket ett sammanträffande, icke!?+++

    SvaraRadera