onsdag 18 februari 2009

Tjenixen alla kamrater!

Nu är förändringens tid över oss! Iallfall om man ska tro Kamrat Playboy som helt sonika efter ett brev från tingssrätten ska agera domare för att straffa kapitalisterna i hyreshuset mittimot. STORA GRATULATIONER till honom för hans framgång!

Själv har jag under denna vecka på posten skapat lite kaos bland arbetarna. Detta genom att jag och mina kamrater råkade byta ut några gatuskyltar i falu city, allt för att sprida den röda ideologin! Åsgatan heter numera Leninvägen, Trotzgatan har bytt till Mao-promenaden och Slaggatan fick det storslagna namnet revolutionsgränd! Men om mina kära medarbetare på posten hade läst min insändare i Proletären så hade detta missöde inte skett... men nåväl, de kommer väl att ordna sig i ledet de också, trots att inte alla vet att den kommunistiska revolutionen smyger allt närmare!!

Jag sitter just nu och ska avsluta mitt dag/kväll/natt/morgonskift på posten, min tunga har bytt färg och det finns inte en droppe vätska kvar i munnen efter att ha slickat 2000 felmärkta frimärken, var ju tvungen att byta ut kungens bild mot den vackra sovjetiska flaggan. Nu återstår bara den lilla biten att dela ut alla kuvert till alla stolta kamrater!

Förutom detta har det inte skett så mycket här på kollektivet, Kamrat Anna har varit försvunnen under längre perioder, vilket jag och Kamrat Playboy har tolkat som att hon är ute på långa rekryteringsrundor i dalarnas kommun, ifall det är sanningen får vi säkert veta. Kamrat Playboy har i samråd med mig ansökt om en plats i konståknings-VM, varför vet jag inte men känner jag den gamla rackaren har han säkert något revolutionärt på gång!

Ville bara tilläga att vi på kollektivet har börjat odla basvaror hemma, i min fina låda finns lök, den röda så klart! Kamrat Playboy missförstod och odlar röd färg och kamrat Anna odlar någon växt som enligt henne ska vara "En ört för både kropp, själ och revolutionen", vad det nu menas?

KAMRATER, SLÅ HÖGT OCH VIK ER ALDRIG FÖR DE UTSUGANDE KAPITALISTERNA!

MVH
Kamrat Kalle

3 kommentarer:

  1. Hahahaa, Kalle! Jadu, det var inte en fråga OM du skulle börja blogga utan när. Speciellt med rosa bakgrund!!

    Waooouu!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, har du en blogg kalle!! Jäkligt rolig dessutom, keep up the good work! Arbetarbröder, vi måste starta ett komunistiskt partiiiii-tralalalaa. Sång och dans. //Kamrat JokkoApA

    SvaraRadera
  3. Det är inte bara jag men som medlem i kollektivet röda stjärnan är det ens plikt att föda världen med ens åsikter och hur samhället skall styras!

    Vi är arbetarklassens eget parti!

    //Kamrat Kalle

    SvaraRadera