torsdag 12 februari 2009

God kväll alla proletärer runt om i världen!

Som familjeförsörjare för detta kollektiv, vilket tillfallit mig som lott, har det blivit mycket jobbigt denna vecka. Efter mitt 6 dagars skift på posten får jag känslan att jag bara är en obetydlig bricka på kapitalisternas schackbräde. Men ICKE FÖRTRÖSTA mina kamrater! Jag har dock lönt framgångar i att driva kommunismen till nya höjder.

1. Jag har infiltrerat VD-sammanträden med post-it lappar, dock har dessa varit skrivna av Kamrat Playboy, vilket har resulterat i att det inte bara har varit fin propaganda utan också kollektivets inhandlingslista på ICA.
2. Övertalat Faluns hiphopare att slänga sitt sk "Bling-bling" till att ha smycken med hammaren och skäran.
3. Hittat en mycket fin och undangömd plats för kollektivetes "sommarläger" för de tvivlande medborgarna och kapitalistsvinen.

Jag har som anställd på posten försökt att få alla körningar till Falu kommuns skolor, eftersom jag har insett att någon som vill förstöra kolletivets rykte, försökt att smutskasta våran fina ideologi med antydningar att vi skulle genom historien ha fört bort oliktänkande, VILKET ÄR HELT FEL! Men med lite tipex och nit så har jag rättat till det problemet på flertalet skolor, jobbigt att omskriva 10000 exemplar under arbetstid men vad gör man inte för kollektivets bästa?

Efter en stadig kost av kornbröd och getmjölk tar jag på mig mina omfärgade och fina röda postenkläder och cyklar 5 mil till arbetet (punka både bak och fram) till ett nytt 6 dagars skift.

UPP TILL KAMP PROLETÄRER!

// Kamrat Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar